2 Eylül 2009 Çarşamba

yemek

Bugün yemek knularına kaldığım yerden devam ediyorum. Bugün, super markete gittim. Pasta mazlemeleri reyonunun önünde her defasında dakikalarca durup seyretmekle yetiniyordum. Nedeniyse çoğunun neye yaradığını bilmememden dolayıyı. Neyseki yeni birşey öğrendim.(ilerleyen günlerde yapıp burada resmini yayınlıyacağım) Yaklaşık 70*50 boyutlarında 4 katlı gofret satılıyor. bunu pasta yapımında kullanıyorsunuz. Öncelikle, ihtiyaç duyulan şey marketlerde, yağı arıtılmış, tatlımsı bir tadı olan kıvamlı sütler satılıyor. Her gofretin arasına bundan yayıp dört katlı bir yaşpastanız oluyor. Üstelik bu gofretin fiatı 3 dolar. Bu arada birde kedidli biscuiler burda epey populer. Sırada bu pastada olacak. Dün bir iftar davetindeydim. Yeni birşey tattım. Harikaydı. Mango püresi içinde şeftali. Bu bir konserve. yoğun bir kıvamı var. Şeftaliler pişmemiş. Zaten ben şeftaliyi çok sevdiğim için daldım. Tabi ben hazır olduğunu bilmediğim için, tarifini sorduğumda, Yolunuz önce markete düşmeli daha sonra parayı ödemeniz yeterli olacak dedi evsahibi:) şaka tabi. Ayrıca birde bu şeftalinin mangosuz olanı var. Onuda tattım.
Abdullah geçtiğimiz günlerde kara kalem resim çalışmalarım için gereksinimim olan kalem setimi almış. Heyecanım artık hızla artıyor. Defterim artık denemelrimle doluyor. Tabi boyutlandırma için ilk önce el çizimleriyle başlamanın şart olduğundan dolayı el çizimlerim epey fazla oldu. Ben önceleri kendi elimi sabit bir pozisyonda tutup çiziyordum. Fakat sonrasında farkettimki benim ellerim küçük olduğu için resimde epey tuhaf duruyor. Bi sorun olduğu anlamıştım ama bunu bana farkettiren abdullah oldu.
Buradaki havalara gelince, ani bastıran ve sizi şaşkına çeviren yağmurlar sıklıkla yağmaya başladı. Gene böyle bir günde Abdullahla rutin yürüyüşümüzü yapmak için evden çıktık, Tam bahçeden çıkıyordukki evsahibimiz Nasip, ve kardeşiyle karşılaştık. Karşılaştık derken, tabii, onlar sıcak arabalarının camını açarak 'hello sister'dedi. Ben bir yandan yağmurla boğuşurken bir yandan elimdeki çöp poşetlerini kutuya atmaya çalışıyorum bir yandan 'hi sister'diyorum. İnanın bu üçünü aynı anda yaptım! Neyse kızkardeşi devreye girdi, Geçen yaptığın tatlının mutlaka tarifini istiyorum kimseye vermedim hepsini ben yedim dedi. Abdullah hemen; yazıp verebilirz diye söze girdi. Fakaaat somalili kardeşler buna yanaşmayarak'bize gelip yaparsan seviniriz diyerek bir kez daha işlerini şansa bırakmayacaklarını ima ettiler.':) tarif ise benim her zaman sevdiğim ve artık arasına kakaolu bisküi koyduğum tavuk göğsü... üzerine kakaolu krema da ekleyince enfes oluyor gerçekten. Bugünlük bu kadar

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım döndüğünüzde tatlılar hakkında oldukça gelişmiş olucaksın sanırım
    vallahi canım çekti gofretliden
    hele tavukgöğsü
    ımmmmm bak bide tiramisüyü eksiksiz öğren italyan abladan sonunda orjinalini tadabiliriz belki ama biri eksik
    hatice noolur muhallebeli incir tatlısının tarifini yaz buraya hem biz yapar nasipleniriz hemde senin ordaki nasip abla tatmış olur gerçi daha sık gitmen gerekebilir tatlı yapman için ama olsunnn.blogunuzu ailecek sevip takip ediyor,yemeklerinizin tatlılarınızın karakalem çalışmalarınızız devamını bekliyoruz
    ya birde ısrarla fotoğraf bekliyoruz
    lütfen

    YanıtlaSil